Educador infantil Algaida

128.00

Temario completo descargable

SKU: 070421 Categorías: , Etiqueta:

Descripción

Educador infantil Algaida

Educador infantil Algaida

A continuación vamos a enumerar los temas

que componen el temario en formato descargable:

PART COMUNA
TEMA 1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Drets i deures fonamentals dels espanyols. La seva garantia i suspensió.
TEMA 2. Organització territorial de l’Estat. Les Comunitats Autònomes: constitució i competències.
TEMA 3. Estatuts d’autonomia de les Illes Balears. Contingut bàsic i principis fonamentals.
TEMA 4. Nocions generals sobre la Llei de Règim Jurídic del Sector Públic i la Llei del Procediment Administratiu Comú. Els principis
d’organització administrativa. Competència, eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i coordinació.
TEMA 5. L’acte administratiu: concepte i classes.

TEMA 6.- La Hisenda Pública. Principis i normes generals de l’Administració Financera i Tributària.
TEMA 7. Política en matèria de prevenció de riscos per protegir la seguretat i la salut en el treball.
TEMA 8. Normativa europea, estatal i autonòmica en matèria de igualtat i violència de gènere. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de
dones i homes.

PART ESPECÍFICA

TEMA 1. Característiques generals dels infants fins als tres anys. Principals factors que intervenen en el seu desenvolupament i aprenentatge.
TEMA 2. Etapes i moments més significatius del desenvolupament fins als tres anys.
TEMA 3. Desenvolupament psicomotor del nin/a fins als tres anys.
TEMA 4. Desenvolupament social. Escola com a institució socialitzadora.
TEMA 5. Desenvolupament cognitiu del nin/a fins als tres anys.
TEMA 6. Desenvolupament afectiu i de la personalitat dels nins/es de zero a tres anys.
TEMA 7. Adquisició i desenvolupament del llenguatge fins als tres anys. Problemes més freqüents en el llenguatge. Estratègies i recursos.

TEMA 8. Necessitats educatives més freqüents.

Concepte de inclusió. Alteracions del desenvolupament i del comportament. Intervenció
Educativa.
TEMA 9. Educació per a la salut. Descans, higiene i alimentació. Trastorns relacionats.
TEMA 10. Prevenció d’accidents. Primers auxilis. Programa d’alerta escolar.
TEMA 11. L’hora del menjar com a moment educatiu. Berenar i dinar.
TEMA 12. El control d’esfínters. Situacions educatives. Trastorns infantils.
TEMA 13. Desenvolupament emocional. Diferents emocions. Intervenció educativa.
TEMA 14. La coeducació a la primera infància.
TEMA 15. La família com a primer agent de socialització. Compartir l’acció educativa. Relació i comunicació escola i família.

Educador infantil Algaida

TEMA 16. Documents de centre: PEC, PCC, PGA.
TEMA 17. La programació d’aula en el primer cicle d’Educació Infantil.
TEMA 18. Organització de recursos materials. Criteris de selecció.
TEMA 19. Organització espai. Criteris de disseny, distribució i organització. Paràmetres de qualitat estètica.
TEMA 20. Organització del temps. Criteris per a una adequada distribució i organització. Importància de les rutines.
TEMA 21. Període d’adaptació. Programació i estratègies.
TEMA 22. Principis metodològics en Educació Infantil. Metodologies innovadores.
TEMA 23. Observació i avaluació a Educació Infantil. Funcions, estratègies i instruments.

Educador infantil Algaida

TEMA 24. El joc com a element fonamental en l’aprenentatge. Característiques i evolució.
TEMA 25. La funció del docent en Educació Infantil com educador i com a membre de l’equip.
TEMA 26. El currículum en Educació Infantil.
TEMA 27. El conte. El seu valor educatiu. Criteris de selecció, utilitzar i narrar contes. Activitats a partir de contes.

  • TEMA 28. Hàbits i autonomia. Concepte d’autonomia i d’infant capaç.
    TEMA 29. Expressió plàstica de zero a tres anys. Estratègies i materials.
    TEMA 30. Expressió musical. El so i el silenci. Criteris i característiques de selecció de recursos.
    TEMA 31. Expressió corporal. El gest i el moviment. Influència en la construcció de la identitat.
    TEMA 32. Malalties infantils més freqüents. Intervenció educativa.